אתר עו”ד – איך לגרום לאתר שלי להופיע בעמוד ראשון בגוגל

אתר רופא - עמוד ראשון בגוגל

בעידן בו רשת האינטרנט נמצאת בכף ידו של כל אדם, יש חשיבות עליונה לנוכחות המקוונת של העו”ד. ליתר דיוק, הדברים שיעלו ברשימת תוצאות החיפוש של גוגל עשויים להשפיע במידה רבה על החלטתו של אדם האם להגיע אל עו”ד כזה או אחר.

לקוחות פוטנציאליים מחפשים בגוגל את שמך, תחום עיסוקך או מילות מפתח אחרות שיכולות להיות רלוונטיות אליך. בין תוצאות החיפוש הם יכולים למצוא עמודי פרופיל שלך במקומות בהם עבדת בעבר, חוות דעת של לקוחות או מאמרים ששמך מוזכר בהם. אבל אם אין לך אתר משלך שמייצג אותך בצורה הנכונה ביותר, או שהאתר שלך איננו עובד כמו שצריך, המתחרים שלך יבלטו יותר ממך; כלומר פחות לקוחות פוטנציאליים ימצאו אותך ויותר אנשים יגיעו אליהם.

זו אחת הסיבות המרכזיות לכך שלך, העו”ד, כדאי להשקיע משאבים בבניית אתר שיעבוד בשבילך.

אחרי עבודה ממושכת עם עורכי דין רבים ובדיקה של האתרים שלהם החלטנו לרכז את הרשימה הבאה שתעזור לעו”ד לוודא שהאתר שלו יופיע במקומות גבוהים ככל האפשר עבור חיפושים שקשורים לשמו – ואלה למעשה החיפושים החשובים ביותר. בפוסטים הבאים נעמיק עוד לגבי תוכן ופעילות שיווק נלווית.

מה חייב להיות באתר?

להלן רשימת אלמנטים שכל אתר של עו”ד צריך לכלול כדי שיוכל גם להופיע בתוצאות ראשונות בחיפוש שמו של העו”ד וגם להתחרות מול אתרי עורכי דין אחרים. מומלץ לעיין ברשימה ולבדוק יחד עם בונה האתרים האם האלמנטים הללו מופיעים בה או לא; אם לא – דרשו להוסיף אותם באופן מיידי:

– אבטחת HTTPS

שימוש ב-HTTPS פירושו הוספה של שכבת אבטחה לאתר, וגוגל רואה בכך אלמנט חשוב מאוד. כך למשל זו הסיבה בעטיה דפדפן כרום (מבית גוגל) יציג אזהרה כאשר גולש ייכנס לאתר שלא עושה שימוש ב-HTTPS, משום שלראיית גוגל מדובר באתר שאיננו מאובטח דיו. אזהרה כזו בוודאי לא תעורר אמון בעיני לקוחות פוטנציאליים שיכנסו לאתר.

יתרה מזאת, שימוש ב-HTTPS הוא אחד הגורמים שנלקחים בחשבון על ידי האלגוריתם של גוגל בבואו לדרג אתרי אינטרנט בעת הצגתם לגולשים. במילים אחרות, אם יש באתר של העו”ד HTTPS, הוא בדרך כלל ידורג במקום גבוה יותר מאתר דומה שבו לא נעשה שימוש ב-HTTPS.

– חשיבות ההתאמה למובייל

שיעור השימוש במכשירים ניידים סמארטפון או טאבלט הולך ועולה בהתמדה, אולם יש לזכור שחוויית הגלישה באתר במחשב עם מקלדת ועכבר איננה דומה לחוויית גלישה באתר על מסך קטן בו יש לנווט עם האצבע. חשוב לוודא שהאתר שלך מותאם לגלישה במובייל על מנת לספק חווית משתמש חיובית גם למשתמשי המכשירים הניידים.

כבר ב-2018 הודיעה חברת גוגל כי בתוצאות החיפוש תינתן עדיפות לאתרים שמתאימים לגלישה במובייל. הכרזה זו, הידועה בכינוי “Mobile First Index“, משמעה כי עו”ד שהאתר שלו מתאים לגלישה במובייל יקבל עדיפות על פני עו”ד שהאתר שלו לא מתאים לגלישה במובייל.

SEO תקין

על מנת לשפר את הדירוג של האתר במנועי חיפוש צריך לבצע “אופטימיציה למנועי החיפוש”, או באנגלית Search Engine Optimization, SEO.

להלן רשימה קצרה של אלמנטים חשובים שכדאי לוודא שיש באתר:

·       כותרת (Title) ותיאור מטא (Meta Description) שונים לכל עמוד באתר; אלה פרמטרים שמוצגים לגולשים בתוצאות החיפוש של גוגל ולכן עליהם להיות ייחודיים לכל עמוד.

·       כותרת ראשית אחת בדיוק מסוג H1 לכל עמוד שתתאר בצורה הכי טובה את תוכן של העמוד. אין מגבלה על כמויות סוגי כותרות אחרות (H2-H6).

·       לכל תמונה שיש באתר כדאי שיהיה תיאור המיועד לגוגל (Image Alt Text).

·       תוכן מקורי, אחרת לגוגל יש פחות סיבות להציג את האתר לגולשים

·       מפת אתר (Sitemap): מקל על הסריקה של האתר למנועי חיפוש.

– מהירות האתר

לא די בכך שהאתר יהיה נאה מבחינה ויזואלית; הוא חייב להיות גם מהיר. הגולשים מצפים לטעינה מהירה ולתגובה מהירה על הפעולות שלהם ברחבי האתר, ודי בשבריר שניה של עיכוב כדי לגרום להם לצאת ולהמשיך הלאה לאתר הבא. כמו כן מהירות האתר היא אחד הפרמטרים בדירוג של גוגל ולכן חשוב מאוד שהאתר יהיה מהיר עד כמה שניתן.

לגוגל יש כלי שמאפשר לכל אחד להקליד כתובת אתר ולקבל ניתוח של המהירות. כלי זה גם מכיל את ההמלצות של גוגל למפתחי אתרים שיעזרו לשפר את מהירות האתר.

מומלץ להשתמש בכלי הזה על מנת להאיץ את מהירות האתר ככל האפשר.

בניית אתר בקוד פתוח או בקוד סגור?

קיימות שתי גישות לבניית אתרים:

1.     קוד סגור: מערכת שבה למשתמש אין גישה לקוד שמאחורי הקלעים של האתר, כלומר קיים מגוון מסוים של אפשרויות לעיצוב וניהול האתר אבל לא ניתן להרחיב מעבר להן. אחת הדוגמאות הבולטות לבניית אתרים בקוד סגור היא וויקס, פלטפורמה ישראלית(!) המאפשרת לבנות אתר בקלות יחסית באמצעות מגוון עשיר של תבניות, לרבות עיצוב באמצעות גרירה פשוטה של העכבר. קיימות גם פלטפורמות נוספות של חברות מקומיות.

2.     קוד פתוח: מערכת בה למפתח יש גישה כמעט בלתי מוגבלת לשפע של אפשרויות. אחת מפלטפורמות הקוד הפתוח הנפוצות בעולם היא וורדפרס, שהמהווה את הבסיס לרוב אתרי האינטרנט שכולנו מכירים היום.

לכל פלטפורמה שצוינה לעיל יש יתרונות וחסרונות משלה. למשל, וויקס היא פלטפורמה פחות גמישה מוורדפרס מצד אחד, אבל קלה יותר לפיתוח וזולה יותר לתחזוקה מצד שני. אם בחרת לפתח במערכת סגורה, ברוב המקרים אין אפשרות להעביר את התחזוקה והפיתוח של האתר לחברה אחרת וידרש פיתוח מחודש של האתר. במערכת פתוחה כמו וורדפרס, לעומת זאת, קל יחסית להחליף את מי שמתחזק את האתר.

אז על איזו פלטפורמה כדאי לבנות את האתר שלך?

כעו”ד, עליך לשאול את עצמך האם חשוב לך לתחזק את האתר שלך בעצמך או לא. אם כן, אולי שווה לבחור בקוד סגור כמו וויקס, כי זו מערכת פשוטה יותר לתחזוקה וביצוע שינויים פשוטים, וכן אין צורך לדאוג לפרטים כמו אחסון האתר על שרתים. עם זאת, רוב העורכי דים בדרך כלל עסוקים מאוד ולכן מבחינה פרקטית יתכן שעדיף לרכוש חבילת תחזוקה שתהיה מבוססת על שעות עבודה של אדם שיתחזק את האתר, ופשוט להשתמש בשעות הללו בעת הצורך, מה שהופך את היתרון של קלות התחזוקה לפחות מהותי.

בתוך כמה זמן יופיע האתר בין התוצאות הראשונות בגוגל בהקלדת שם העו”ד?

זו אחת השאלות הנפוצות שעורכי דין נוטים לשאול, בעיקר לאור ההבנה שהאתר שלהם מהווה לדעת רבים עדות לסמכותם ולאמינותם; ואכן, חשוב שאתר העו”ד יופיע במיקום כמה שיותר גבוה ברשימת תוצאות החיפוש של גוגל, בפרט כאשר החיפוש הוא שמו של העו”ד.

ככלל, לגוגל לוקח בין ארבעה ימים לארבעה שבועות לסרוק ולדרג אתרים חדשים שמופיעים ברשת, אולם כאשר מקלידים את השם שלך – חשוב מאוד שהאתר שלך יופיע בעמוד הראשון של תוצאות החיפוש; יתרה מזאת, המיקום האידיאלי של האתר שלך צריך להיות בין 5 התוצאות הראשונות שבעמוד הראשון, ועל אחת כמה וכמה כאשר מדובר בחיפוש שמך. לשם כך יש לוודא שכל האלמנטים שצוינו קודם לכן אכן נמצאים באתר ומתפקדים ביעילות מקסימלית: שכבת HTTPS, התאמה למובייל, פעולות קידום אתרים שמתבצעות בצורה אפקטיבית ומהירות אתר גבוהה ככל האפשר.

כלים נוספים שכדאי שיופעלו ביחד עם האתר

גוגל אנליטיקס: כלי פשוט המאפשר לצפות באופן ברור, פשוט ונוח בכמות הגולשים המגיעים לאתר.

Google Search Console: מאפשר לבחון את הדירוג הנוכחי בתוצאות החיפוש בגוגל ולשפר אותו.

גוגל לעסק שלי (Google My Business): כלי זה מתייחס בעיקר לתוצאות חיפוש מקומיות, ומאפשר לך לומר לגוגל היכן נמצא המשרד שלך בחיפוש באיזור הגיאוגרפי שלך – למשל אדם שנמצא בפתח תקווה ומחפש עורך דין מקרקעין יראה בתוצאות החיפוש תחילה עורכי דין מקרקעין בפתח תקווה. מאידך, יש להשתמש בכלי זה בזהירות שכן כל אחד יכול לכתוב בו ביקורות מחמיאות אבל גם ביקורות רעות (לרבות מתחרים, לקוחות מאוכזבים וסתם אנשים רעים). 

מה בכל זאת אפשר לעשות כדי שאנשים שיחפשו שם של עו”ד מסוים יראו את האתר שלו בראש רשימת תוצאות החיפוש של גוגל?

ברגע שהאתר שלך כבר באוויר יקח כאמור זמן מה עד שגוגל יסרוק ויתחיל להציג אותו, אבל במקום להמתין אפשר להקים Brand Campaign: קמפיין פרסומי שיבטיח שגולש המבצע חיפוש אחר שם המותג (דהיינו שם העו”ד או המשרד) יראה את האתר כמודעה ממומנת מעל לכל יתר התוצאות האחרות.

הואיל ורוב התחרות בגוגל היא על מילות מפתח כלליות כמו תחומי עיסוק ואין הרבה תחרות על שמות העורכי דין עצמם, קמפיין מסוג כזה עשוי להיות צעד נבון גם מבחינה כלכלית, שכן עלותו צפויה להיות נמוכה למדי. כך יתאפשר ללקוחות שיחפשו את שמך להגיע ישירות אל האתר שלך ולא לאתרים אחרים ששמך מופיע בהם.

בפוסטים הבאים נדון בשיטות נוספות שיאפשרו לך להגדיל את הנוכחות המקוונת שלך ברשת ולהרחיב את מעגל הלקוחות שלך.

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
Print